organy.art.pl » Instrumenty » Mazowieckie » Warszawa »WarszawaKościół Matki Bożej Różańcowej
Głosy |
Klawiatury |
Traktura gry |
Traktura rejestrów |
27 |
2+P |
elektro-pneumatyczna |
elektro-pneumatyczna |
| Prospekt |
Organy zaczął budować Antoni Grygorcewicz. Prace przerwała śmierć organmistrza w 1974 r. W tym samym roku budowę kontynuował Włodzimierz Truszczyński. Powstało wtedy 10 głosów. Do obecnej wielkości instrument został rozbudowany w 1981 r. przez Zbigniewa Sianowskiego. Prospekt współczesny, architektoniczny. Umieszczone są w nim następujące głosy: po bokach Pryncypałbas 16' w wieżach pedałowych, w centralnej części Pryncypał 8' i Oktawa 4' z manuału I. Za prospektem znajduje się szafa ekspresyjna manuału II. Instrument posiada ruchomy stół gry.
Skala manuałów: C-a3; skala pedału: C-f1.
DYSPOZYCJA ORGANÓW
|
Manuał I 1. Bourdon 16'
2. Pryncypał 8'
3. Holflet 8'
4. Oktawa 4'
5. Blokflet 4'
6. Sesquialtera 2x
7. Superoktawa 2'
8. Mixtura 5x
9. Trompet 8'
II-I
|
Manuał II 1. Kwintadena 8'
2. Gedackt 8'
3. Salicet 8'
4. Pryncypał 4'
5. Rurflet 4'
6. Nasard 2 2/3'
7. Gemshorn 2'
8. Tercjan 2x
9. Oktawa 1'
10. Acuta 4x
11. Obój 8'
Tremolo
|
Pedał 1. Pryncypałbas 16'
2. Subbas 16'
3. Oktawbas 8'
4. Fletbas 8'
5. Chorałbas 4'
6. Kornetbas 4x
7. Puzon 16'
I-P
II-P
|
Urządzenia dodatkowe: 2 wolne kombinacje oraz 2 niezależne kombinacje pedałowe, crescendo, żaluzja manuału II, wyłącznik głosów językowych
Registry zbiorowe: Piano, Forte, Tutti
04.01.2008 | Paweł Pasternak |
|